Дэвид
Герберт Лоуренс
David Herbert Lawrence
Великобритания, 11.9.1885 - 2.3.1930
Родился
в Иствуде (графство Ноттингем) в семье горняка. В шестнадцать лет был вынужден
бросить школу и стал работать на фабрике, но после первого приступа пневмонии
работу пришлось оставить. В 1902 году начал преподавать на дому, а три года спустя
взялсяза перо. Свой первый рассказ опубликовал в 1907 году в местной газете. Окончил Университетский колледж и получил сертификат педагога. В 1908 году стал преподавать
в Кройдоне (пригород Лондона); вскоре его рассказы и стихи были напечатаны в журнале
"English Review", а в 1911 году по рекомендации влиятельного критика
и писателя Форда М. Форда был опубликован первый роман Лоуренса "Белый павлин".
С 1912 года из-за повторяющихся приступов пневмонии Лоуренс отказался от преподавания
и стал профессиональным писателем. В 1913 году увидели свет "Сыновья и любовники"
- первый из скандально известных романов Лоуренса, шокировавших широкую публику.
Другие романы из того же ряда - "Радуга" и "Влюбленные женщины".
После первой мировой войны Лоуренс навсегда покинул Англию и поселился в Италии.
В 1921 году семейство Лоуренсов решило отправиться в США - но не через Атлантику,
а через Шри Ланку и Австралию. Именно в Австралии Лоуренс за шесть недель написал
роман "Кенгуру", за которым проследовали написанныйв Таосе (США) "Хохлатый
змей" (1926) и "Любовник леди Чаттерли" (1928), впервые опубликованный
почти подпольно. Между тем здоровье Лоуренса продолжало ухудшаться, и он перебрался
в южную Францию, надеясь найти облегчение на Лазурном берегу. Умер Лоуренс в Вансе,
а в 1935 году его прах перевезли в Таос.
D.
H. Lawrence
Women
in Love (подарочное издание)
Суперобложка (2005)
ЗАКАЗАТЬ
Издательства:
Collector's Library, CRW Publishing Limited, 2005 г.
Суперобложка, 672 стр.
ISBN
1-904919-66-9
Язык: Английский
Стильно оформленное подарочное издание
в суперобложке, с трехсторонним золотым обрезом и шелковым ляссе.
In Women
in Love (1920), Ursula and Gudrun Brangwen, who first appeared in Lawrence's earlier
novel, The Rainbow, take centre stage as Lawrence explores their growth and development
in their relationships with two powerful men, Rupert Birkin and his friend Gerald
Crich. A novel of regeneration and dark, destructive human passion, the book reflects
the impact on Lawrence of World War I in the potential both for annihilation and
salvation of the self. Quintessentially modernist, the novel is one of Lawrence's
most extraordinary, innovative and unsettling works. Lawrence actually completed
this tale in 1916, the year after the The Rainbow fiasco - in which copies were
ordered by a magistrate to be destroyed under the Obscene Publications Act. As
for Women in Love, almost every publisher in London refused the manuscripts. Methuen
(publisher of The Rainbow) cancelled their contract with Lawrence after reading
it, and Duckworth also refused to accept the novel for publication. Publication
had to wait for almost five years, and then it was privately printed in New York.
--
D.
H. Lawrence
Sons
and Lovers (подарочное издание)
Суперобложка (2005)
ЗАКАЗАТЬ
Издательства:
CRW Publishing Limited, Collector's Library, 2005 г.
Суперобложка, 592 стр.
ISBN
1-904919-67-7
Язык: Английский
Стильно оформленное подарочное издание
в суперобложке, с трехсторонним золотым обрезом и шелковым ляссе.
Lawrence's
first major novel was also the first in the English language to explore ordinary
working-class life from the inside. No writer before or since has written so well
about the intimacies enforced by a tightly-knit mining community and by a family
where feelings are never hidden for long. When the marriage between Walter Morel
and his sensitive, high-minded wife begins to break down, the bitterness of their
frustration seeps into their children's lives. Their second son, Paul, craves
the warmth of family and community, but knows that he must sacrifice everything
in the struggle for independence if he is not to repeat his parents' failure.
Lawrence's powerful description of Paul's single-minded efforts to define himself
sexually and emotionally through relationships with two women - the innocent,
old-fashioned Miriam Leivers and the experienced, provocatively modern Clara Dawes
- makes this a novel as much for the beginning of the twenty-first century as
it was for the beginning of the twentieth.